Wednesday, April 18, 2012

Ara Mina files libel and grave coercion suit against sister Cristine Reyes

Actress Ara Mina has filed libel and grave coercion charges against younger half-sister Cristine Reyes on Wednesday afternoon.




Mina (Hazel Reyes in real life) filed the charges at a Quezon City Prosecutor's Office, where she got emotional following a press interview.


According to her lawyer, Reyes allegedly asked Mina's SUV as payment for her remaining balance for a property, and has been sending denigratory text messages to her older sister:


"Kung ayaw niyo manggulo ako sa buhay niyo, bayaran utang niyo sa akin. Kung wala kayo pangbayad, ibigay niyo hinihingi ko.", one of Reyes' message allegedly said.


"I'm sure ibebenta mo 'yang laspag mong katawan na pinagsawaan na ng lahat. Daig pa aso sa sobrang kati," Reyes texted.


Mina said she has tried to contact Reyes to talk about and settle the issue, which started on a disagreement on paying for the house they bought for their mother.


"Sinasabi niya bayaran ko siya. Hindi ko siya kailangan bayaran kasi ako nag-hulog ng [bahay] ng mommy ko. Hindi ko alam kung ano ang sinasabi niya, kasi nasa pangalan niya 'yung deed of sale. Siya 'yung nag-down ng P1 million, ako 'yung naghulog ng P2.3 million," Mina explained. She added that she is suing her sister not because of their disagreement, but because she wants her younger sister to learn about her attitude.


"Pinag-pasensyahan ko na 'yung ibang ginawa niya before, pero this time marami na po siyang dinamay na tao. Naghihintay ako na, 'Ate, sorry kung may mga nasabi ako,' pero wala. Parang wala na siyang sinasanto," Mina said.








Facebook Comments

blog comments powered by Disqus